2017-02-06 Pressrelease: Globalt avtal

Kontor-X kommer i och med avtalet att installera och underhålla konferensrumsutrustning i alla de länder där försvars- och säkerhetsföretaget Saab finns representerade med kontor.

– För oss innebär detta en möjlighet till expansion som annars vore otänkbar. För att det här skulle bli verklighet har vi fått skapa nya samarbeten i en rad länder, med lokala företag som får representera oss, säger Erik Ringkvist, försäljningschef på Kontor-X.

I praktiken handlar det om att installera utrustning i Saabs konferens- och mötesytor, utbilda företagets personal och sedan fungera som en löpande serviceresurs.

– Det häftiga har varit resan som började 2010 med att vi blev en lokal leverantör till Saab i Linköping. Sedan blev vi 2014 en nationell samarbetspartner och nu ger vi oss ut i världen som global leverantör till Saab, säger Erik Ringkvist. Vi är oerhört tacksamma för att de har trott på oss och vår förmåga.

– Avtalet är ett resultat av flera års gemensamma tester, mätningar och utmaningar. Den största fördelen för oss är att vi får möjlighet att ha samma system på alla våra kontor i hela världen, säger Björn Ivarsson, chef för Workplace & Communication på Saab.

Reducerar osäkerhetsmoment för medarbetarna

I globala företag uppstår naturligt en mängd mötessituationer både inom landet och över landsgränserna. I det läget skapar enhetlig teknik trygghet. Konferensrumsutrustning som fungerar likadant överallt reducerar ett osäkerhetsmoment för medarbetarna.

Många små tidsbesparingar kan också ge större effekter än vad man först tänker på.

– Om vi antar att man i genomsnitt sparar in någon minut på varje möte med att ha välkänd och robust teknik så blir det ganska mycket när man lägger ihop det. Dessutom har antalet felanmälningar reducerats kraftigt på de orter som redan infört detta, sammanfattar Erik Ringkvist.

För mer information kontakta:

Erik Ringkvist, försäljningschef på Kontor-X, tel. 013-474 26 05,
e-post erik.ringkvist@kontor-x.se

Kontor-X är en märkesoberoende leverantör av produkter och tjänster inom kommunikationssystem, konferensrumsutrustning, dokumenthantering och kaffemaskiner. Företaget grundades i Linköping 1991 och har idag ca 25 anställda med en omsättning på ca 60 miljoner kr per år. www.kontor-x.se